Strona uprp.pl korzysta z plików cookie. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na korzystanie z plików cookie.X

Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej


2018-06-11

Ambasador Szkolnej Wynalazczości 2018

Konkurs „Ambasador Szkolnej Wynalazczości” został zorganizowany przez Urząd Patentowy RP we współpracy z Polską Akademią Dzieci oraz Narodowym Muzeum Techniki. Współorganizatorami konkursu były: Światowa Organizacja Własności Intelektualnej i Polskie Towarzystwo Badania Gier. Partnerami konkursu były firmy: Funiversity, Medialna Rodzina, Marwit, Clementoni, Naukowa Zabawa oraz Rebel. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęli: Minister Edukacji Narodowej oraz Centrum Nauki Kopernik.
Celem konkursu jest kształtowanie aktywnej postawy kreatywności wśród bardzo młodych twórców. Podobnie jak w poprzednich edycjach, projekty można było zgłaszać w dwóch kategoriach: wynalazki lub rozwiązania techniczne oraz gry planszowe i komputerowe. Łącznie ocenie poddano 58 projektów. Nadesłane prace zostały ocenione w oparciu o kryteria obejmujące: związek projektu z wynalazczością, odkrywczość, innowacyjność, powszechną użyteczność, jakość i estetykę wykonania oraz samodzielny wkład ucznia w powstanie projektu. Dodatkowo przy wyborze prac w kategorii „wynalazek lub rozwiązanie techniczne” jury brało pod uwagę oryginalność pomysłu oraz element nowatorski, zaś w kategorii „gra planszowa lub komputerowa” główne znaczenie miały umiejętność określania strategii działania, stopień skomplikowania oraz atrakcyjność gier.

Autorzy nagrodzonych rozwiązań otrzymali m.in. nagrody finansowe oraz tytuły Szkolnych Ambasadorów Wynalazczości 2018, a także Certyfikaty Polskiego Towarzystwa Badania Gier. Autorzy wszystkich nagrodzonych projektów otrzymali nagrody rzeczowe ufundowne przez Urząd Patentowy RP oraz partnerów wydarzenia.

Nagrodzone projekty:

Kategoria „Wynalazki lub inne rozwiązania techniczne”:

Anna Dyla i Zofia Smyła, 12 lat, projekt: „Inteligentna laska seniora”
Szkoła Podstawowa nr 1 w Lublińcu,

Aleksander Grobelny, 8 lat, projekt: „Kredka z magnesem”
Szkoła Podstawowa nr 10 w Szczecinie,

Oliwia Jałocha, 9 lat, projekt: „Super – zmiotka”
Szkoła Podstawowa nr 66 im. Edwarda Dembowskiego w Krakowie,

Jan Makowski, 11 lat, projekt: „Torbopoduszka”
Prywatna Szkoła Podstawowa Kornelówka w Łodzi,

Jakub Nowak, 11 lat, projekt: „Antyuciskowa opaska odblaskowa”
Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Tokarni,

Jakub Nowak, 11 lat, projekt: „Ochładzacz posiłków i napojów - Śmig”
Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Tokarni,

Bartłomiej Pilawa, 11 lat, projekt: „Podświetlacz do odrysowywania”
Szkoła Podstawowa nr 1 w Lublińcu,

Aleksandra Wojczakowska, 8 lat, projekt: „Świecące okulary”
Szkoła Podstawowa nr 97 w Warszawie,

Kamil Wroński, 11 lat, projekt: „Mrugadełko do domofonu”
Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.

Kategoria „Gry planszowe lub komputerowe”:

Julia Bossowska, Natalia Suder, 13 i 14 lat, projekt: „Podróż do przeszłości”
Zespół Szkolno – Przedszkolny w Zabierzowie,

Marcin Miczek, Dawid Tarabasz, Nikodem Walkowiak, Malwina Woźniak , 12 i 13 lat,
projekt: „Bracia Wright”
Szkoła Podstawowa nr 70 im. M. Kopernika w Poznaniu,

Gabriel Dariusz Palczyński, 7 lat, projekt: „Gabinet masek”
Szkoła Podstawowa im. Jerzego Noskiewicza w Tanowie,

Zofia Smyła, 12 lat, projekt: "Worek wynalazków"
Szkoła Podstawowa nr 1 w Lublińcu,

Jan Tereszkiewicz, 13 lat, projekt: „Budowa rakiety kosmicznej - każdy może zostać wynalazcą”
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 w Radomsku,

Katarzyna Janina Tyc, 9 lat, projekt: „Odkryj obrazek – stwórz wynalazek”
Szkoła Podstawowa nr 169 im. Orła Białego w Warszawie.

Galeria