Strona uprp.pl korzysta z plików cookie. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na korzystanie z plików cookie.X

Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej


Zgłoszenie znaku towarowego krok po kroku

1. Sprawdź, co to jest znak towarowy.

2. Sprawdź, jakie oznaczenia nie mogą uzyskać ochrony.


3. Sprawdź, czy istnieją znaki towarowe identyczne lub podobne do tego, które mają być przedmiotem Twojego zgłoszenia. W tym celu przeszukaj następujące bazy Register Plus dla znaków towarowych i TMview.

4. Dokonaj zgłoszenia znaku towarowego: wypełnij podanie wraz z wykazem towarów i usług według klasyfikacji nicejskiej (TMClass) i wnieś opłatę za zgłoszenie.

W przypadku konieczności zasięgnięcia porady lub konsultacji można zwrócić się do rzecznika patentowego, adwokata lub radcy prawnego.

5. Twoje zgłoszenie zostanie ujawnione w bazie Register Plus dla znaków towarowych w terminie do dwóch miesięcy od daty zgłoszenia.

6. Jeżeli Urząd nie stwierdzi przeszkód rejestracyjnych, Twoje zgłoszenie zostanie opublikowane w Biuletynie Urzędu Patentowego.

7. W terminie 3 miesięcy od daty ogłoszenia w BUP osoby trzecie mogą wnieść sprzeciw wobec Twojego zgłoszenia.

8. W przypadku braku sprzeciwu lub w przypadku wydania ostatecznej decyzji w sprawie sprzeciwu Urząd wyda decyzję o udzieleniu prawa ochronnego lub odmowie udzielenia prawa ochronnego.

9. W przypadku otrzymania decyzji warunkowej dokonaj opłaty za ochronę i publikację.

10. Decyzja zostanie opublikowana w Wiadomościach Urzędu Patentowego.

11. Monitoruj, czy ktoś nie narusza Twojego prawa i odnawiaj swoje prawo.