Strona uprp.pl korzysta z plików cookie. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na korzystanie z plików cookie.X

Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej


2019-03-26

Konferencja „Projektowanie Identyfikacji Wizualnej Przedsiębiorstwa”

W dniach 25-26 marca 2019 r. Urząd Patentowy RP zorganizował 12. edycję międzynarodowej konferencji z cyklu „Innowacyjność i kreatywność w gospodarce”.

Tegorocznym tematem przewodnim wydarzenia było hasło „Projektowanie Identyfikacji Wizualnej Przedsiębiorstwa”. Konferencja odbyła się w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie a współorganizatorami były: Światowa Organizacja Własności Intelektualnej WIPO, Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej. Grono partnerów obejmowało Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, Instytut Wzornictwa Przemysłowego, Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej, POLSERVICE Kancelarię Rzeczników Patentowych, Kancelarię Patentową PATPOL, PGDAwards oraz VZÓR. Partnerami medialnymi konferencji były GRAFMAG i Prestiż. Głównymi zagadnieniami omawianymi podczas obrad była komunikacja wizualna przedsiębiorstwa w sferze społecznej, ekonomicznej i kulturowej, dostępne programy wsparcia współpracy przedsiębiorców z projektantami, projektowanie wizualizacji danych w biznesie, wartość formy graficznej znaku towarowego, prawna ochrona wizerunku marki, komunikacja w innowacyjnym biznesie oraz ochrona prawna form graficznych. Podczas konferencji odbyła się także ceremonia wręczenia odznak honorowych „Za zasługi dla wynalazczości” przyznanych przez Prezesa Rady Ministrów. W konferencji wzięło udział 350 uczestników, a ponad 1000 osób śledziło obrady dzięki bezpośredniej transmisji internetowej on-line.

Wydarzeniu towarzyszyły wystawy:

Wystawa znaków graficznych z legendarnej Pierwszej Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych z 1969 roku. Na Pierwszej Wystawie, odbywającej się w Związku Polskich Artystów Plastyków w Warszawie, pokazano 335 projektów – m. in. znak Pekao, Mody Polskiej, CPN-u, Unitry, Domu Handlowego "Telimena", czy inne ikoniczne dziś znaki graficzne takich twórców jak: Ryszard Bojar, Roman Duszek, Jan Hollender, Emilia Nożko-Paprocka, Karol Śliwka, Leon Urbański.

Wystawa „Jak Śliwka w kompot. Polscy ilustratorzy Karolowi Śliwce". Głównym tematem wystawy jest twórczość projektanta, który stworzył znaczącą liczbę znaków graficznych, w tym słynny znak banku PKO, oraz równie dużą ilość plakatów i opakowań. Inicjatorem wystawy jest Patryk Hardziej (prelegent konferencji). Do projektu zaprosił młodych, wybitnych ilustratorów, którzy podjęli się interpretacji twórczości graficznej Karola Śliwki.

Wystawa projektu: GIRL, GIRL, GIRL. Doroty Bojanowskiej, absolwentki Wydziału Design na Goldsmiths University w Londynie. Wystawa jest efektem pracy licencjackiej, w ramach której historie kobiet z całego świata oraz ich odpowiedzi na pytanie o to, co je frustruje, zostały przedstawione w formie ręcznie nadrukowanego printu na kombinezonach robotniczych. W ten sposób autorka stworzyła platformę pozwalającą kobietom komunikować swoje doświadczenia, a także sprowokowała do publicznej dyskusji.
Galeria